П'ятниця, 24.11.2017, 23:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Римарівська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів


 Національна гаряча лінія
Наші опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 124
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат
200
Форма входу

Блог

Головна » 2010 » Вересень » 14 » Проектна діяльність школи
15:17
Проектна діяльність школи

Сучасне життя швидко змінюється. Молода людина, яка здатна генерувати ідеї, мислити самостійно та нестандартно, використовувати здобуті знання й уміння у різних сферах, може краще адаптуватися до нових соціальних умов. Отже, проблема розвитку творчої особистості набуває актуальності.
Тому в основу виховної системи нашої школи покладено діяльнісний підхід, тобто виховання через діяльність, на яку спрямовуються всі проекти школи. Таким чином, в основу життєдіяльності і спілкування учнів школи покладено організацію і проведення КТС.
Слід зазначити, що планування виховної роботи здійснюється на основі досліджень запитів учнів із різних напрямків виховної роботи – естетичного, краєзнавчого, патріотичного, екологічного, трудового. Таким чином, виникають традиційні для школи заходи - колективні творчі справи.
Значну увагу класні керівники приділяють проектній діяльності. Адже будь-яка КТС – це створення проекту, а значить оволодіння учнями основ планування, регулювання міжособистісних взаємин, формування навичок ділового спілкування, вміння працювати в колективі, вироблення активної, самостійної, ініціативної позиції школярів. Класні керівники усвідомлюють, що участь учнів у різноманітних проектах може стати поштовхом до усвідомлення школярами різноманітних проблем села, школи, регіону і формування вміння самостійно їх вирішувати. Як результат – зростання громадської свідомості та активності учнів школи. В 2009 -2010 н.р. учні школи під керівництвом класних керівників працювали над такими проектами: «Краса в імені моїм»(Колпакова В.М.), «Наш клас»(Василенко О.А.), «Моє рідне село» та «Наш квітник» (Литовка О.Ф.), «Любіть Україну, всім серцем любіть!» (Ткаченко М.М.), «Молодь каже наркотикам – НІ»(Бондаренко В.В.), «Збережи ялинку» (Іщенко О.П.), «Ластівка сільська» (Оксьом Л.М.), «Зелені патрулі» та «Квітковий вернісаж» (Темченко З.О.), «Життя водойм»(Мельник С.Г.) та інші.
Одним з головних напрямків роботи нашої школи є художньо-естетичне виховання , тому що важливим завданням школи є розвиток творчої активності учнів, їх естетичне виховання. Адже естетичне виховання є вiдображенням культурного прогресу нації та її традицiй. Художньо-естетична сфера духовного життя людини i її якостi формуються лише культурою. І лише через засвоєння культури людина творить себе, сприймає i перебудовує свiт за законами краси. І чим багатший естетичний свiт, тим яскравiшi творчi можливостi. Досвiд показує, що без прагнення людини до культурного зростання, до творчостi, до задоволення духовних запитiв не вiдбувається нi соцiальне, ні громадянське, нi професiйне зростання особи вiдповiдно до змiсту сучасного виробництва суспiльного прогресу. Вдало жити i працювати у свiтi можливо тодi, коли навчися бачити, вiдчувати, розумiти красу за законами естетики. А закон слiд вивчати з метою розумiння їньої суті. Тому одним із загальношкільних проектів над якими ми працюєо і є «Художньо-естетичне виховання».
Ще один загальношкільний проект – «Рідними стежками». Він передбачає виховання особистості, якій не байдужі історія свого народу, його сьогодення та майбутнє. Адже пізнаючи своє коріння, душею зближуючись з рідною природою, людина не може залишатися байдужою до своїх витоків та середовища, яке її оточує. В рамках цього проекту учні проводили краєзнавчі дослідження, в ході яких вивчили історичне минуле села, краю, школи. Працюючи над проектом учні оволодівали пошуково-дослідницькими навичками, здійснювали свої маленькі відкриття. Це сприяє самопізнанню і самовизначенню, моральному становленню особистості.
Для поглибленого вивчення історії школи, села учні спілкувалиться з вчителями – ветеранами праці, жителями села. Брали участь в краєзнавчій експедиції «Пізнай свою країну» та «Історія міст і сіл України». Підготовлено екскурсоводів, які представляють історію школи та села не тільки учням школи, а й гостям . Свою майстерність та вміння екскурсоводів вони вдосконалюють під час проведення екскурсій для учнів початкової школи.
Очікуваний результат: виготовили стенд «Туристичний маршрут», створили путівник-маршрут по пам’ятних місцях села.. Для молодших учнів проводяться міні-екскурсії «Із глибини віків».
Зібрані матеріали зберігаються в шкільній бібліотеці та використовуються вчителями та учнями школи.
Ще один із загальношкільних проектів – «Українська світлиця».
Адже щоб по–справжньому пізнати свій рідний народ, необхідно вивчити історію, мову, культуру . І не тільки культуру сучасну, що створена талановитими діячами мистецтва, а й ту, що впродовж багатьох століть творилася і плекалася в народному середовищі, передавалась від покоління до покоління, безперервно розвивалася і водночас зберігала певні стійкі свої риси, які утверджувалися поширювалися, ставали традиційними.
Ця традиційна культура тісно пов’язана з природними умовами, історичними буттям народу, способом його життя, діяльністю, характером , психологією. Вона виражена в різних формах : матеріальній ( будівлях, знаряддях праці, ремеслах, одязі, їжі ) і духовній ( звичаях, обрядах, традиційних знаннях, виробах мистецтва, творах усної народної творчості ) .
Пізнання рідного краю духовно збагачує людину, особливо молодь, виховує повагу до своєї батьківщини, народних традицій, формує її духовність.
Молода людина, яка пропустила через свою душу культурні цінності свого народу, не може бути аморальною, інфантильною.
Колективом вчителів Римарівської школи було заплановано низку заходів, спрямованих на вивчення історії, побуту, культури, мистецтва рідної Полтавщини, Гадяччини та села Римарівка та створення «Українська світлиця».
Для кімнати народознавства в приміщенні школи було знайдено зручне місце, де постійно знаходяться діти. Гості заходячи до школи неодмінно знайомляться з цією кімнатою. Створюючи кімнату народознавства творча група керувалася традиціями Полтавщини та Гадячини кінця 19 ст. початку 20 століття.
В школі при кімнаті народознавства працює гурток "Наші обереги”, керівником якого є вчитель культурознавства Литовка О.Ф. Вона знайомить учнів з великою колекцією рушників, сорочок. Вчить виготовляти вироби з тіста, розповідає про малюнки-символи, які використовував український народ.З великою зацікавленістю слухають розповідь майстрині про українські ритуальні хліби: пташок-жайворонків, голубків, горличок, пасочок, коржів Маковія, весільних шишичок, іменних пирогів. Ольга Федорівна вчить виготовляти вироби з сухих квітів та подушечки-обереги, наповнені цілющими травами, що випромінюють приємні аромати. У них чебрець, м’ята, материнка, любисток, ромашка, полин, деревій, а також листя дикої груші, яблуні, малини, ожини, суниці. На кожній подушці учні вишивають найстародавніші знаки-символи, в яких закодовані знання українців про Світобудову.
Класні керівники та класоводи в кімнаті народознавства з учнями проводять години спілкування, ігри-забави. Свята, які проходять в світлиці, відкривають віковий розум, мудрість, доброзичливість, гумор, щедрість нашого талановитого українського народу.
Подальша робота буде спрямована на перетворення кімнати народознавства у музей.
Також ми працювали над такими загальношкільними проектами:
«Наше дерево життя», «Ярмарок професій».
Голоборща Л.І. - голова МО класних
керівників школи






Переглядів: 506 | Додав: Mikl | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

 Національна дитяча гаряча лінія

Пошук
Календар
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Copyright MyCorp © 2017