Чи потрібно вчитися вмінню переконувати слухачів та опонентів? Кожен, хто хоча б раз виступав перед аудиторією, у кого тремтіли руки, хто відмінно уявляв тему виступу, але не міг сформулювати свої думки, той, без сумніву, відповість: «Так!» . Як же цьому навчитися? Існує думка,що достатньо прочитати книгу з викладеними основами ораторського мистецтва – і лаври Цицерона стануть вашими. Якщо ж ваша мета – навчитися невимушено розмовляти з аудиторією, то ваш єдиний учитель – практика. Які асоціації виникають у нас при слові «Дебати»? Спор, дискусія, зіткнення думок… «Дебати» представляють собою пізнавальну інтелектуальну гру. До того ж, на відміну від інших інтелектуальних, творчих, спортивних ігор, «Дебати» дають рівні, а головне, реальні можливості кожному учасникові розвити в собі лідерські якості, навчитися розглядати проблеми з різних точок зору, аргументовано доводити свою позицію, виступати на публіці. Форма диспуту, яку ми називаємо дебатами, широко поширена в школах та університетах всього світу. 18 жовтня 2010 року захід з такою назвою відбувся в Великобудищанській ЗОШ І-ІІІ ст.. В заході приймали участь команди Римарівської та Великобудищанської шкіл. Точкою зіткнення стали субкультури. Учні роздумували про те, чи допомагають молодіжні субкультури розвивати особистість молодої людини та суспільства в цілому. Команда «Ствердження» (учні Великобудищанської ЗОШ І-ІІІ ст.), говорила, що субкультури допомагають проявитися людині творчо, а прояви таланту завжди приводять до росту особистості; вони руйнують віками складені стереотипи, вносять в культуру та суспільство в цілому щось нове, унікальне. Команда «Заперечення» (учні Римарівської ЗОШ І-ІІІ ст.) відмітила негативний вплив, який здійснюють субкультури на суспільство. Негативне значення субкультур полягає в тому, що субкультури – явище вуличне. Це веде за собою ряд негативних наслідків: вони забирають молодих людей із сімей, із культури, із суспільства. Тобто учасники субкультур наче випадають із суспільства, живуть своїми замкненими групами та вузькими інтересами. Перемогла команда «Ствердження», їх аргументи виявилися вагомішими. Не дивлячись на це, обидві команди гідно відстояли свою точку зору та були нагороджені грамотами за участь.
|